It is currently Thu Feb 27, 2020 7:23 pm

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: RP6 test problemen
PostPosted: Sat Nov 22, 2014 2:17 pm 
arexx.com user

Eindelijk wat meer tijd, dus de RP6 na een jaar of vier weer tevoorschijn gehaald.
Meest recente software gedownload en geïnstalleerd (onder Win7), batterijen opgeladen en geplaatst, kabel aangesloten en testen.
En toen ging het mis.
De RP6 communiceert prima met de PC, er zat nog een programma in, wat ik gewist heb omdat ik toch niet meer wist wat het was. Het testprogramma geladen en gestart: alleen de bovenste regel tekens van het menu verschijnt in de terminal en verder gebeurt er niets. Testprogramma weer gewist en een ander testprogrammaatje geladen en gestart. In de terminal een regel vreemde tekens en verder geen reactie. De log geeft geen aanvullende info. Testprogramma opnieuw gecompileerd en nog eens geprobeerd: zelfde resultaat.
Onder Linux krijg ik de software nog niet aan de praat, maar daar ga ik wel verder aan proberen.

Kan het zijn dat er firmware updates zijn geweest waardoor mijn oude RP6 geen chocola kan maken van de (nieuwe) programma's? Ik zie dat er wat programma's anders zijn gaan heten, RP6loader (uit mijn oude documentatie) heet nu Robotloader (ongeveer, ik zit nu niet achter m'n PC).
Zo ja, hoe kan ik dan een firmware update doen? Of moet ik een oudere versie van de software installeren (en werkt dat dan wel onder Win7)?

Profile E-mail  

Post subject: Re: RP6 test problemen
PostPosted: Mon Nov 24, 2014 12:53 pm 
arexx.com user

We have a saying in The Netherlands that "a donkey never hits the same stone twice" :wall: . Apparantly I'm not a donkey, because I made the same mistake as I did back in 2010...
I tried the programs in RP6CONTROL_EXAMPLES and not the ones in RP6BASE_EXAMPLES :oops:
Luckily, my old posts in this forum still exist....

All tests run flawless if taken from the right directory...

Profile E-mail  

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 1 hour